Üdv ismét a Description című műsorban izé... a blogomon. Hosszú idő után megint nem bírtam megállni a firkálást. Főcímhez meg, na ennyi mára kamuangolul. Amúgy is ez egy szám címe amit Calvin Harris énekelt fel és a klipp pedig végig egy kerek tányéra kivetülő kép körül forgott. Mindegy most ebbe nem megyek bele, ha zeneelemzést akarsz akkor rossz helyen jársz. Ha Jimmy Carr humorát keresed akkor meg ott a Cool TV.
Hosszú hétvége. Március.15 Győr 17. Szob GV és HÉV-pótlás. Az utóbbiból képek nemnagyon lesznek mert még a Sulinetpaladinus videói is különbek mint az ott sikerült képeim. A raktár utca délután napos időben kihúzva a fotóhelyek listájáról. Mindegy haladjuk időrendben.
Március.15. Mobilis Győr. Már a reklámtörvényes poént elsütöttem úgyhogy a Family Guy poénok azthiszem ebből a cikkrészből kimaradhatnak. A netes e-ticket vásárlása után még sikerült biztosítanom helyett az IC-re magamnak, amiről még nem is sejthettem a bankártyaszám bepötyögésekor, hogy ez kurvára előnyöm lesz a Megint Állunk Vazze balfaszkodása miatt.
Reggel Gara Keletihez történő megérkezést követően a 10:10 ISIS IC a 9-es vágányról indult odamegyek a 56-os kocsi nincs a vonatba a forgalmi ügyeleten hamar kiderült, hogy kimaradt úgyhogy a GYSEV, MÁV szakasz határánál a kocsit lehetőleg középpen megbontva mert még így se volt eléggé nagy a késés betoltak még egy kocsit. Aztán révén, hogy jóval több helyet adtak el mint amennyi a vonaton volt úgyhogy feláras IC vonaton 10 álló utassal a kocsiban indult el a szerelvény. A jegyvizsgáló természetesen nem került elő, hogy a helyzetet valahogy tisztázza sőt könnyen lehet le is maradt a vonatról úgyhogy erről ennyit. Lényeg az, hogy volt helyem hála az e-ticketnek úgyhogy nem nekem kellett másfél órát állni. Balkáni vonatozást követően megérkezés Győrbe.
Mindig meglepődök azon, hogy egyes magyar városokba is mennyire látványosan tud fejlődni a közösségi közlekedés, nem véletlenül használtam ezt a kifejezést. Győrbe az automatától amely működött nem volt szétbaszva és a vakokat még brille-írás is segítette nem csak jegyet tudott adni de bérletet is. Majd felszállás az éppen érkező egyesre ki Marcallvárosba. A buszon ami nem egy modern gép volt hanem egy 1994-es Ikarus 415-ös belül szépen karbantartva utastájékoztató kijelző jelezte a következő megállót és egyes BKV-s hulladékvasakkal ellentétben még nem is volt az utazási élmény egy gázkamrához hasonlítható.
Győr helyi hálózata hát mondjuk a városban nemrég lezajlott komoly utastájékozatási feljlesztések ellenére sajnos nemnagyon változott azon kívül, hogy lett Citybusz meg a VEKE anno megakadályozta járatritkításokat és kicsit csiszolt az egészen ennel ellenére a helyi hálózat eléggé elavult és kaotikus. Lemerem fogadni, hogy közben pedig a fél kocsipark rezsimenetben járkál a városban.
Midegy Marcallvárosban vagyunk időrendben. Jöjjön innen három kép a fejlesztési tábláról és az esélyegyenlő automatáról. Itt fontos azt megjegyezni, hogy nem kis mákom volt az Ikarus 280-assal ugyan is hétvégén meg ünnepnapokon a helyi közlekedésben csak szóló buszok dolgoznak megtakarítás végett bár az átlagkihasználtság alapján ahogy tapasztaltam a vonalak nagy részén egy Sprinter is kényelmesen elég lenne. De hát beszerzési tilalom van lehetetlen midibuszokhoz jutni, pedig nemkevés pénzt lehetne megtakarítani.
Érdemes a 280-ason a vezetőfülke klímát megnézni. Ahogy hallottam minden helyis kocsit felszereltek a rendszerrel még a régi 200-asokat is. Amelyek ezerszer különben néznek ki mint Budapesten. Nincs minden ülés háttámláján "szeretlek xy" meg "i love you" meg szívkraksz meg horogkereszt stb. stb.
Innen vissza a 22-esen éppen érkező Credo BN 12-essel a Révai Miklós utcához. Kerestem róla képet bár nem sikerült lefotóznom mivel nem pont egy fa vetett az oldalára árnyékot. Ne bántsuk a fákat fontosak környezetünk védelme érdekében. Visszatérve egy első gyártásúak közé tartozó egyed volt mivel az első ajtaja egyszárnyú kifele nyíló.
Itt fotózgattam a Mobilis járat indulásáig a végállomáson meg a Baross Gábor hídon, helyközi autóbusz-állomást meglátogatni nem volt időm bár eléggé kihaltnak is nézett ki. A hídon fotózgatás közben járkált egy magát Romániából idetévedtnek hívő őrűlt is pénzt kunyerálva. Szerencsére nem volt agresszív úgyhogy hamar elhúzott a nincs szó után.
Közben nemtudom, hogy a képeket nézve feltűnt-e két apróság. A második képen lévő Rábának a FOK-GYEM-je azthiszi pesten van és szarul írja ki az infókat a 4. képnél meg megváltoztattam a logót mert az eredetit szarnak tartom. Alakulgat mivel egy pár olvasómnak nem tetszett az a kibaszottnagy fekete felirat.
Majd innen Izabellázás a Mobilis felé. A Mobilis egy a járműgyártást interaktívan bemutató kiállítás, amelyen kb. 74 db a látogatók által kezelhető kiállítási tárgyon keresztül lehet a témával megismerkedni. Ezen kívül még fali tablókból sincs kevés. Az épületben két szinten van kiállítótér a földszinten meg az emeleten valamint legfelül van egy terasztér.
Képekkel egyelőre nem szolgálhatok mivel nincs engedélyem a kiállítóteret üzemeltető cégtől a felvételek publikálására. Igaz, hogy fotójegyet nem kellett váltani, de akkor is magánterületről van szó úgyhogy nem élek vissza a tulajdonos bizalmával, hogy nem köti díjfizetéshez vagy nem tiltotta meg a felvételkészítést. Ha egyszer nem leszek lusta hivatalos levelet fogalmazni majd lesznek képek.
Miután kiértem az épület területéről jöjjön két kép a Citadelláról.
Próbarendszám van már a lassan egy éves buszon még mindig. Lassan 10 ezer km-t minimum lefuthatott, de mégis. Milyen érdekes, hogy a gyár nem képes legalább annyit adni a presztizsére, hogy nem próbarendszámmal járatja a lassan egy éve úgysemveszi meg senki tesztbuszát, így a típus tömeges elterjedésének reális esélyeit továbbcsökkentve mivel a próbarendszámot akár a kibelezett lóvontatta Daciára is fel lehet erősíteni. Ha a gyár szerint a minősége megfelelő akkor miért kell félni attól az NKH-tól aki a rendszámot meg az állandó vizsgát adná a kocsinak. Ráadásul a bürokrácia is kevesebb lenne. Na mindegy Kravtexben logikát ne keress. Várba várt midi 10 t súlykorlát helyett 14 tonnát nyom és nem járhato ott. Nem idegesítem magamat meg amúgy se kell nekem egy pár újabb emiatt csesztető lény.
A 17.-én meg Szob majd utána H5 pótlás. Sajnos mivel a képek szarok lettek úgyhogy post sem lesz róla csak megemlítettem, hogy ilyen is volt.