SOR EBN 10.5
Mit kell tudnunk erről? A BKV a 26-os vonalon
október.4-éig tesztelik a Sor villanycsodáját. A
2010 végén gyártották, 5. elektromos buszként idei év januárjában a szlovákiai Magas-Tátrába került, ahol síbuszként közlekedik.
Rendszámai:
PP 017CL
Előtte cseh rendszáma: 11E 16
Budapesten a tesztje idején: P-01445 próbarendszámmal közlekedett.
VIN száma: TK9N1EXX4ALSL5003
Hajtásrendszere: Cegelec
Ülőhelyek száma: 19 állóhelyek száma: 66 (de gyakorlatban akár 70 álló utas is elfér)
Motor: Pragoimex TAM 1052 C6B 120 kW/400 V AC vízzel hűtött 3-fázisú aszinkron motor
Belépti magasság:
Akkor következzen a kipróbáláson alkotott véleményem:
Hát eddig is a SOR-t mint gyártót ismerve nem számítottam valami nagy durranásra, az összegzés elmond mindent.
Pozitívumok |
Negatívumok |
+ Megfelelő méretű ablakok és jól szellőző utastér |
- Kicsi lábtér, |
+ Kifele nyíló ajtó nem foglal indokolatlanul sok helyet az utastérben, |
- Viszonylag igénytelen összeszerelés, |
+ Képekhez képest kevésbé hülye megjelenés. |
- Indulásjelző nem hallható a kocsi utasterében, |
- Indokolatlanul sok ajtó 2 ajtó is elég lett volna, |
|
- Utastér kialakítása még városi forgalomra is alkalmatlan, |
|
- Alulméretezett
teljesítménye miatt nem bír ki egy kemény 2x10 órás műszakot, |
|
- Belső tér kialakítása lehetne igényesebb. |
Ha az egyéb apróságokat is figyelembe veszem, ami nem a
gyártó, hanem a megrendelő részéről utal igénytelenségre pl. az utastájékoztató
berendezések hiánya akkor nálam a busz egyértelműen megbukott az osztályzatom
10-es skálán maximum 4 pontot tudnék a busznak jóindulatból adni.
Összességében: Eléggé kiforratlan típusról van szó, úgyhogy a
gyártó túl korán mutatta be a prototípust, amivel eléggé leértékelte magát a
szememben. Ha egy fokkal fejlettebb példányt láthatunk, viszont akkor talán
visszaszívom ezt az alacsony pontszámot.
A gyártó fánkjainak azt üzenem, hogy az asztalt a konyhában kell verni a kozmás leves miatt, nah jó éjt.