Debrecen a Cívisbusz óta

 2011.11.05. 04:22

Legutoljára a városban a szolgáltatóváltás előtti időszakban tartózkodtam. Úgyhogy az ország nagy részén uralkodó rossz időjárás miatt végülis Debrecent választottam uticélul mivel csak ott nem esett az egész országba. Gyors éjjeli szervezkedés után vágtam neki, a szervezéskor szinte kudarcnak tűnő kirándulás nem sikerült rosszul.

Debrecenben elsőként a Nagyállomást céloztam meg, mivel ez volt az első próbálkozásom az új géppel úgyhogy lesz egy pár elcseszett kép, de kivételesen szarjátok le. 
  

Nagyállomás mögötti kisutcába szinte azonnal kiszúrtam ezt a szekeret. GXW-441 Hajdú Volános szekér, 1999-ben készült a többi 260.30M altípustársával eggyütt akik a Hajdúhoz kerültek. Az altípusából ő az utolsó aki nem került fel pestre, feltehetően a botváltó miatt. A kocsi leggyakrabban Püspökladány helyi járatban közlekedett. De nemtudom, hogy mit keresett Debrecenbe vagy áthelyezték volna 'szoboszlóra esetleg?

Tudom most egyes alfafánkoktól kapni fogok, hogy miért nem a cikisbuszról szólt az első képem, de ez volt az első használhatónak mondható képem aznapról. Időközben rájöttem a fehéregyensúly kezelésére és a sportmodra is, hogy olyanis van benne igaz kicsit magasra tolja az ISO-értéket, de erről később beszámolok bővebben a gépemről írt posztban.

Régen nemjártam a városba úgyhogy a Segner tér felé akartam venni az irányt, de tévedésből a Köztemető felé szálltam fel. Balkáni tömeg-nyomor Nyugat-Európai trolin, Magyarország én így szeretlek. Mindegy megérkeztem a Köztemetőhöz. Itt jöttem rá a sportmód létezésére és ennek kipróbálásául és a helyszínről legyen legalább egy kép alapon, itt van a 373-as Solaris. Szinte csak ez az egy használható kép sikerült itt is. Innen nem is akármivel a 346-os MAZ trolival tovább a Segner tér felé a korrigálás után.

Időrendi sorrendben az utolsó képpel kezdeném. Egy együttállásos kép egy Solarissal és a 346-tal. A többi képet nem kommentálom. 

 

 

Nyílván megfogom kapni mint támadás, hogy-hogy csak egy kép van kinn a civisbuszokról? A válaszom egyszerű nagy homogén flotta unalmas fotótéma ill. sok elcseszett kép. 

 
 

Ezt a képet kommentálom. A DKV a villamospótlás ideére bérelt a Hajdú Volántól Ikarus 280-asokat és egy Rábát. először a villamosok pótlására de mivel a kocsikat kitiltották a Debrecen Fő teréről úgyhogy a 30-as és a 41-es vonalakon járkálnak november végéig. De mivel a fentebb említett két vonalat nem érintettem úgyhogy csak a tartalékról tudok képet berakni. A tartalék kocsi mindig parkol mivel ha egy Ikarust jól karbantartanak akkor az sokáig elmegy hiba nélkül. A tartalék 280.17-es az néhány éve Allison automata váltóval lett szerelve, így jöhetett szóba a pótlás kapcsán.

Mostmár, hogy kivédtem minden várható támadást és beszámoltam a pótlásról, úgyhogy folytatnám a beszámolót. Innen elmentem burkolni a Debrecen plázába, majd onnan a nap hátralévő részét a villamosok környékén töltöttem. A Debrecennek épül a második villamosvonala, úgyhogy a villamosok csak a Debrecen plázáig közlekedtek.Tudjátok a Plazáig ahol mindenki olyan laza maj' szétfolyik. Mondá Rokker Zsóti. 

Hangulatfokozás végett a következő képsorral időrendi sorrendben fogok haladni. Az elindulásom előtti este azt csicseregték a madarak, hogy kinn parkol a pályafelújítás miatt elvágott kocsiszín helyett a nosztalgiaiker 1884-1984. Ne kérdezz róluk semmit azon kívül, hogy acélvázasítottak meg ikerkocsik nemsokat tudok róluk, de akinek van használható információja a kocsi előéletéről meg történetéről írjátok meg nyugodtan, nem harap a bácsi:D. A villamosok a pályafelújítás időtartama alatt a Nagyerdei hurok belső vágányán a Nagyerdei körút - Aquaticum megállóhelyek között parkolnak. De mivel az utóbbi megállóhelyen szálltam le úgyhogy a képek sorban is onnan jönnek előrefele. A sort a nosztalgiaszerelvény nyitotta, majd őt követte a két bengáli melyek közül csak a 491 volt fotózható a többi az mind KCSV6 volt de azokat tudok máskor is lőni úgyhogy a vágány melletti hosszú és a sors által könnyen balesetveszélyessé fajulható futást emiatt nem vállaltam be, csak azokat fotóztam ahol még elég széles volt a hely ahhoz, hogy egy ember biztonsággal megállhasson.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nosztalgia szerelvénynek van egy adottsága a rácsos ajtó amit sikerült is kihasználnom így lett a vezetőtérről is egy kép mivel se fal se üveg nem akadályozott a rácson keresztül pedig gyerekjáték a kép elkészítése. Kezdő fotósoknak mondom, hogy SOHA NE DUGD BE A GÉPED A RÁCSON! könnyen beszorulhat és az akkor ottmaradhat ilyenkor mindig csak az optikáig dugd be a gépet VÁZAT SOHA még akkor se ha ultrakompakt.

A végén pedig a Nagyállomáson fejeztem be ahol sikerült a Plasmát is ledokumentálni, de mivel a kép nem lett annyira jó úgyhogy inkább nem teszem be mint ahogy hazafele a Köki terminálon készített két elcseszett képet se kívánom megosztani. 

A Cívisbuszos szerződés óta vitathatatlanul romlott a szolgáltatás szinvonala hiába az új buszok a kocsik egyértelműen és láthatóan nincsenek rendesen karbantartva erre még rátesz a szóló Civisek igénytelen összetákolása. Ami miatt nincs olyan busz aminek legalább nem lenne egy hibája. A járatok többségén szinte pesti tömeget meghazudtoló tömegnyomor már délben ki tud alakulni.  Megtakarítás végett folyamatos járatritkítások jellemzik azóta a közlekedést, de ha erről többet szeretnél tudni akkor ajánlom a http://www.derke.hu/search/node/Civisbusz és a http://www.derke.hu/search/node/járatritkítás  oldalakat. A kökit ha lesz onnét normális képem akkor kivesézem. Na jóéjt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://djgaborphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr813355043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása