Nem bírtam tovább szemetelnem kell a blogomba és csökkentenem a tárhelyem szabad méretét xD. Na komolyan ugyan nem gyűlt össze egy posztnyi adag de akkor is írok mert én ÚGY DÖNTÖTTEM ÉS KÉSZ!
HÉV-pótlások egész garmadája lezajlott ősszel, egyedül csak a 7-es HÉV pótlása nem volt, vagy csak nem tudok róla? Na mindegy. A csepeli front tartja magát.
A hó elején pótolták a H8-ast Kistarcsa, Kórház - Kerepes - Gödöllő viszonylatban, volt itt H8, H8E többféle útirányon, mivel már sötétedett mire odakeveredtem úgyhogy csak egy-két kép innen.
Innen két sikeresnek mondható képet emelnék ki, az egyiken BPO-439 a másikon BPI-971 látható, mivel rohadtul sötétedett a többi elmosódott, vagy belementek az autók.
Másnap a nov.6 a 9-es villamosként meghírdetve nosztalgia UV közlekedett a Batthyány tér - Budafok, Városház tér között. De mivel az előző busszal túl hamar a következővel lekéstem volna a szerelvényt úgyhogy előtte fotózgattam egy kicsit az István útnál. Legközelebb egy fával feljebb állok, hátha akkor nem fog a villamosok oldalán a fény érdekes árnyalatot generálni. Újpesten bekedvenceltem mégegy helyet. Ez jobbnak tűnik hiszen hétköznap itt jár buszból a 30, 30A, 147, 220 ami gyakorlatilag pár percenkénti fonódást jelent mivel sa 147-est kivéve sűrűn járó vonalakról van szó, ill. kedvenc budapesti villamostípusomból is itt rohangál pár egyed. Hétköznap a 14-esen hármascsatlásban hétvégén kettesbe. Tudom most egyesek égő fáklyával fognak emiatt üldözni, hogy nem az UV.
Kertvárosi hangulat földszintes házak, és egy a magyar Fővárosból teljesen eltűnt jelenség a szűk utcában kanyargó villamos. Szerintem akik nem ismerik a helyet azok nem gondolnak bele, hogy 5-6 házzal arébb paneltelep van. Nyo nemgond de lehet pár csalóka képet gyártani itten.
Innen tovább a Móricz Zsigmond körtérre ahol a fények aztmondták, hogy hallani se akarnak rólam ellenfényben állt a Villányi út. Le a Fehérvári útra ahol jött a hómuki november.6-án gondolom magamban, hogy ezen már megse lepődök hiszen nov.7-én felszerelték a karácsonyi világítást a körúton. A kompozíció siralmas, a fények meg máshogy hatnak a kocsi elején mint az oldalán de későn vettem észre, hogy a hátam mögé lopakodott. De végülis a belvárosi hangulat visszajön éslegalább nem szaladt be egy autó sem. Ill. a 41-es tervezett végállomásánál ICS-s együttállás.
Megérkezett a nap sztárja 3885-3888 párosításában villamosra fel megérkezés a Batthyányra, természetesen a peronon a tömeg nem ült le fotózni alig lehetett a mellettem lévő vágányon meg parkolt egy forgalmi kocsi. Tovább a Lánchíd alá, itt sikerült tökéletesen elbasznom az alagútból ki képet, én hülye miért használok mozgó járműre manuális fókuszt, no látjátok ekkora idióta vagyokén. Úgyhogy doksi jelleggel jöjjön egy kicsit ellenfényes kép.
Evés után tovább a Vágóhíd H fele, ugyanis pótolták a 2-es villamost, a Boráros tér H - Vágóhíd H között. Ez a kedvencem mikor szarnak az alternatív útvonalakat meghírdetni és nem gondolkodnak olcsóbb lehetőségben mikor van. Most is pl. mindenkit a pótlóbuszra ültetnek. Végülis mennyibe került volna az, hogy a csuklós pótlóbusz helyett a 115-öst a pótlás ideje alatt mint kerülőútvonal meghosszabbítsák a Vágóhídhoz és legfeljebb csak a villamos és a pótlás között köztes időpontokban pedig pl. a 23, 54, 55-ös buszokat a Zsil utcához fel lehetett volna zavarni, hogy elláthassák a pótlóbusz feladatát. Ill. kerülési lehetőségként a 7-es HÉV-et is meg lehetett volna hirdetni. Sokkal olcsóbb lett volna az egész mivel ezekbe a vonalakba nem kellett volna csak egy-egy plusz kocsi a 115-ösbe meg két plusz autó. De nem hanem rögtön a drágább végénél kell megfogni a dolgot, és kellett kapásból 9 kocsi, hogy pótoljanak méghozzá csuklósok, ami nem mindig volt annyira kihasználva, hogy kelljen a csuklós. Nembaj kell a több szmog meg kell a népnek, így se fuldoklik eléggé. Szégyen, hogy egy átlagember egy kis ésszel jobban megtudná szervezni ezt mint azok akik állítólag közlekedésmérnöki diplomát kaptak/vettek.
A villamosokat Kelenföld adta mivel a fradi KCSV-i nem tudtak a vágányzár miatt kimenni a vonalra.
Borárosról pótlóbusszal vissza a Vágóhídhoz. Úgy tűnt, hogy a Lágymányosi híd teteje jó fotóhely a faszt az mikor fölértem jöttem rá de azért egy jónak mondható kép innen is. Vissza a Borárosra majd fel a Svábhegyre mivel szabályosan mart a szmog. Mikor felérem szúrtam ki, hogy megy a piros tehen kicsit dok. jellegű de hangulatos a kép.
Innen a következő tehennel felfele Széchenyi-hegyhez innen jöjjön pár kép no commentbe.
Következő hétvége nov.12-13 nem értem rá sehova kilyukadni úgyhogy ez kimaradt. A következő hétvége, 19-20.
19.-én hát kimentem és jól rá is basztam a körúti fotózásnál már gyakrolatilag sötét volt mire kiértem a körúthoz és a kezem is fázott úgyhogy minden kép beremeget úgyhogy egy képet linkelnék a Mexikói úti tartalék piroshetes benn kuksolt a helyén és nem pótolt sehova. Ha már a kettes pótlás kapcsán kiosztottam a mérnököket, úgyhogy szintén elmondom, hogy minek gyorsos kocsit adni tartalékosnak, pótlásba stb. a mert kijelzője van logika elvén arra ott vannak a kékített kocsik meg az ezüstnyilak. Ezeknek meg a helyükön kéne maradniuk. A FOK-GYEM-et meg semmibe se kerül átrakni egy sima 280-asba a gyorsos meg maradhatna a helyén. A gyorsba meg minek a kijelző ha két vonalon járnak állandóan és még átszerelni se nagyon kellenek. Vagy pedig ha a kiadási szabályokkal nem akarna foglalkozni a vállalat akkor inkább jobb lenne bekékíteni a buszokat, de nem Kelenfölddel hanem Cinkotával vagy a Kamionfényezősökkel. Mivel így hát nem sok értelme van a színbeli elkülönítés megtartásának. Ja hogy ehhez gondolkodnia kell valakinek az irodában? Sajnálom, de ezért fizetik a seggét. Nem azért, hogy csak a bőrfotel kényelmében meleg helyen legyen és felvegye a kisebb vagyonokat.
20.-án le Tökölre, rohanós reggel elalvással stb. de végülis nem késtem le a 8:40-es 673-ast amit gömbölyű törökmerci vitt. Szigethalom, volán-telepen benn állt egy csomó kockamerci, és C80 ennek kapcsán gondolkodtam el, hogy a BKV minek küldi le a buszait Tökölre és pótoltat vele holott valószínű sokkal olcsóbb lett volna felkérni a Volánbuszt arra, hogy pótolja a HÉV-et, és legalább az amúgy is kocsihiánnyal küzdő BKV-nak meg lett volna a tartalék kapacitása úgy is ezer helyre pótol. Valamint az utazási körülmények is némileg kultúráltabbak lettek volna mivel a megállótávolságoknak megfelelően helyközi kivitelű autóbusz végezné a feladatot. Nem utolsósorban az olcsóbbat arra kell érteni, hogy a buszok Dél-pesti garázstól 22 km-t mennek rezsiben.
Na mindegy leértem Tökölre és elkezdtem kattogtatni ami a hamarabb induló HÉV kapcsán pár percel rövidebbre sikerült mint ahogy azt terveztem. Úgyhogy jöjjön két kép. Tököl egy eléggé takaros kis falucska, tiszta sehol nem láttam nagyobb szemétkupacot a tanács területén, és vasárnap délelőtt révén autó se sok volt. A BKV-Budapest és a lerobbantság eléggé összefügg. Az állomás előtt és benn az állomás váróterme zárva, WC nincs az essőbeálló meg húgyszagú, és a teherkocsik össze vannak tagelve. De legalább a HÉV kocsija volt egy erős kivétel. Az szerintem sok évtized után most először lehetett kitakarítva de azért volt szemét a kocsiban, ill. se nem volt összefirkálva se nem volt összekarcolva és legalább BKV-hoz képest viszonylag meleg is volt a kocsiba amire meg igen csak nagy szükség van, főleg ilyenkor.
Innen vissza a Borárosra ebéd után a Mester utcához tovább pótlót fotózni. Volt itt minden az összes garázs adott bele kocsit. Kár, hogy VanHoolt nem sikerült kattintani. De kék piroshetesek közül legalább meglett az egyik hiányzó.
Innen tovább az Apor Vilmos térre, 212-esen Alfa Localo eltudom képzelni, hogy kaptathat fel a Svábhegyre az a tákolmány. Alfafánkoktól ezért fogok kapni. De valóban és komolyan a Localo egy nagy rakás tákolmány a JUX-széria még jól összerakott azzal még nincs gond de a többinek már 4-5 évesen vázproblémái vannak meg hullabak szana-széjjel és időnként a hátsóajtón keresztül kidobnak egy-egy utast. Kíváncsi vagyok mikor fog megtörténni az első komolyabb tragédia. Végére pár kép no comment... A gőzöshöz felmentem de akkor úgy döntött az akksi, hogy fázik és így nem sikerült lekapni.